Oldalak

2009. december 21., hétfő

Léghajó

Ha már nemrég újszerű megközelítési módokat emlegette,, akkor illusztráljam is megfelelő képpel. Íme a léghajó (ill. "légyhajó", ahogy Zsani megjegyezte). Túl vagyok az év utolsó WAMP-ján. Egészen délig semmit nem vettek sem tőlem, sem Csillától, aztán összejött a holnapi albérlet árának jelentős hányada. Ez jó hír, ez maga a léghajó, ami a borongós, szürke lakótelepi égen fittyed. Sok megrendelés is történt, majd meglátjuk, hogy történik-e más is? Minden esetre annak nagyon örülök, hogy kezdem felfogni, hogy a húsz évvel ezelőtti koncepciótlan örömfotózást kezdi felváltani egy sokkal tudatosabb munkafolyamat. És ezzel talán be tudom pótolni a sok elvesztegetett évet.
A Párisi udvar tetején készült fotókból vett egy fiatal lány kettőt is, ami azért esett nagyon jól, mert kiderült, hogy ott lakik a házban! Sőt! A mamája pedig a Kodály köröndön lakik, ahol szintén mászkálok a tetőkre álmatlan nappalokon. Eleve mindig meg szoktam kissé lepődni, amikor valaki fotót vesz tőlem, hát még ilyen esetben.

Nagyon úgy tűnik, hogy ezt gőzerővel fogom csinálni újból, de apró gondot is jelent ez nekem, mert több sorozat is tervbe van véve, aminek inkább van köze a színházhoz, a mozgásművészethez, mint a belvárosi épületekhez. Kérdés, hogy meg tudom-e oldani, hogy felismerhetőek legyenek a képeim, valóban én fogom-e készíteni őket, vagy valaki más, aki meg akar felelni valakiknek, vagy valaminek? Lehet, hogy még erősítem, érlelem és rostálom magamban az ötleteimet.
Az itt látható fotóról annyit, hogy ez békásmegyeri kis lakásunk ablakából készült nagyon régen. Kicsi, de nagyon vidám, fényes lakás volt, szerettem. Tehát nem feltétlenül jellemző a kilátásra ez a marconizmus. Egyszer pl. Laár András egy komplett mini KFT koncertet nyomott a nyitott ablakunkban az új gitáromat kipróbálandó. Fel is jelentettek a lakók, meg nem is :) No, szóval egyszer kitekintvén ezt láttam meg. Aztán odébb tekintvén még vagy húsz ilyet. Léghajó verseny volt épp. Nem is tudom, van-e olyan képem, ahol több van? Az egyik balra húzódva el kezdett ereszkedni és láttam, hogy ez bizony földet fog érni akarata ellenére, de a sors akaratának megfelelően. Gép, lpcső, bringa, tűz! El is kaptam a Szentendrei úton őket, amint egy szántóföldön landoltak száz méteres új barázdát szántva. Szerencsére "személyi sérülés nem történt", de a magántulajdont néhol már akkor komolyan vették egyes helyeken, ezért a szántás körbe volt kerítve szögesdrótos kerítéssel. Segítettem átvenni a gázpalackokat, miegymást és rohantam haza filmet hívni. Majd nagytaok, vagy szkennelek róluk képet, ha megvan még a nega.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Miért lepődsz meg ha vesznek a képekből? A munka lénye(az én szemszögemből), hogy valami olyat alkossunk ami hasznos, épít(lelket, szépérzéket, testet) mindegy hogy mit csak ne elvegyen... azt hiszem. A Képek jók! Nincs apelláta és a kifogásokból is kifogytunk majd jövőre jön az újabb adag, addig be kell érni azzal ami van.:)
Egyet kérdezhetek? (Már ezen kívül) Miért van az, hogy annak idején szerették azokta az embereket feljelenteni akiknek gitár került a kezébe? Arról nem is beszélve, hogy még esteleg játszottak is rajta.

Lantos p. István írta...

:) Hát, gondolom, a gitár veszélyes fegyvernek számított, mert nagyot ütött, nagyot szólt. De komolyra fordítva, érdekes kérdés. Mégpedig azért, mert a mi generációnk mintha kezdené elfelejteni, megszépíteni a múltat. Vinnyogunk, hogy de rossz nekünk most (ez azért igaz is), de akkor meg milyen volt? Hogy miért jelentették fel azt, akinél gitár volt? Ugyanazért, amiért ma büntetlenül sikkasztanak százmilliókat: érdekből. A tehetségtelenek,a telhetetlenek mindig a hatalomhoz dörgölőznek, mint hiéna a döghúshoz. Aki feljelentett, az védett volt. Azt csinált, amit akart és büntetlenül. Ismertem ilyet. Ismertem olyan írót is, akiről most tudtam meg, hogy besúgó volt. Még a felesége sem tudta. Őt megfélemlítették, megzsarolták. Meg is halt a stressztől. Szóval nem volt jobb régen sem, csak azt akarja hinni az ember.

Unknown írta...

Kösznöm szépen! De ezt most tényleges nemértést okozott a fejemben. Majd egyszer, talán felfogom... De azért mennyire érdekes, hogy különböző emberek, különböző környezetbe hogyan élték meg ezket az időket. Ez egy nagyon izgalmas téma mert nekem történelem, de valakinek a múltja és most kell kihasználnom, hogy kérdezhetek. A történelem könyvem unalmas partner, ráadásul könnyen hazugságra bírják. Tényleg köszönöm, hogy válaszolsz!