Oldalak

2009. december 16., szerda

Felszab tér


Ez a fotó szintén régi. Jó kis retro hangulatú. A volt Eötvös klubbal szemben áll ez a ház és teljesen elhagyott, ledurrant volt a '80-as években. Pár képet már láthattatok erről a házról, azt hiszem. Sajnos nem tudtam én még akkor, hogy igazán érdekes lehet egy ilyen kép, inkább a részletek érdekeltek mindig. Nem véletlenül vagyok közellátó. No de amiért felraktam ezt a képet: a házban, ahol lakunk van egy híres fotós-grafikus kis műteremlakása. Illetve inkább csak itt tartja a képeit az illető. Almási(y) Lászlónak hívják és pár éve tért csak haza Amerikából, ahová az '56-ban készített képei miatt volt kénytelen letelepedni. Nemrég megkértem, mutassa már meg a fotóit. Készséggel beinvitált a kis lakásba és székeken, kanapén, mindenhol grafikákat és fotókat láttam kiteregetve. És szépeket! Előkerültek az ötvenhatos mappák is. "Nagyapám, te az élő múlt vagy..." jutott eszembe Bereményi sora (persze szegény Cseh Tamás hangján). Azt hiszem, hogy a fotó igazi szerepe az a pofon, amit ad a szemlélőnek, aki kénytelen felfogni, hogy amit lát, valóban megtörtént! Itt most hagyjuk figyelmen kívül a hamisításokat, képmanipulációkat. Azoknak a képeknek volt ilyen kopott, mégis mély feketéje, amiket Almási László mutatott, csak azokon akasztott ember is volt, meg tankok.

5 megjegyzés:

Marvin írta...

De jó, régi busz!:)
De jó, sehol egy akasztott ember.

Unknown írta...

Nagyon jó kép, vagyis nem ez a jó megfogalmazás nem jó hanem különös. Valami olyanról mesél nekem, amit én csak a történelem könyvekből ismerhetek, meg az idősebbek elbeszéléből... Én csak a jelen állapotot látom és azt, hogy ma milyen vagy milyen volt egy éve. Szeretek itt álmodni.

Lantos p. István írta...

Igen, az idő különösebb valami, mint gondoltam régen. Itt is éppen csak kilőttem az ablakon, aztán el is felejtettem, mert sokkal izgalmasabbnak láttam a padlás fényeit. No, azok teljesen rossz képek lettek, ez az egy meg mond valamit. De ez meg tök ferde, PS-ben kellett gatyába ráznom :)

kata írta...

Ha nem lenne ott az a fehér autó (Moszvics??), akkor kimondottan századfordulós hangulatúnak vélném a képet. (mármint az előző század előző fordulója)

Henrik írta...

Erröl jut eszembe, talán még nem ismered. Balassa Imre képei: http://www.henrik-mueller.de/categories.php?cat_id=75

Henrik

PS: Boldogabb Új Évet!