Oldalak

2009. november 21., szombat

Tura


Egy barátom néhány hete azzal hívott fel, hogy van-e kedvem ellátogatni vele egy kastélyba, Turára. Sütött a nap, mocsok hideg volt és metsző szél. Volt kedvem. Vittük kicsi Emmát is. A kastélynak sok érdekessége van. Számomra az egyik érdekesség, hogy a háború előtt még a barátom családjáé volt. Most. békeidőkben pedig egy ismerőse vette meg és próbálja előteremteni azt az összeget, amiből ezt a gyönyörű épületet (Ybl terv!) rendbe lehet hozni. Egy gyerekeknek szóló rendezvényhez kötött idegenvezetés folyamán megtudtuk, hogy a család tagja volt Hevesy György, Nobel díjas kémikus is. Itt néztem a haverom arcát, kérdeztem, hogy tudta-e? Nem tudta. Ja, hogy fotós szemmel milyen volt? Olyan, hogy ahogy tehetem visszamegyek!

4 megjegyzés:

Marvin írta...

Bag-Tura-Aszód... nekem csak ennyi volt az M3-as mentén.
De akkor majd most be is kanyarszom.
Köszönet!

Lantos p. István írta...

Igen, ide feltétlenül be kell kanyarszani! :)

kata írta...

Ezt a kastélyt már én is kinéztem magamnak, hogy meg kéne má' látogatni... most már tuti hogy egyszer elmegyünk.

Lantos p. István írta...

Kata. Belül még jobb. Ha lesznek normális képek róla, küldök.