Oldalak

2009. május 13., szerda

Egy ablak története


Ez a kép csak számomra érdekes, nincs benne semmi különleges amúgy. De elmondom, hogy miért fontos nekem mégis (nem a kép, hanem amit ábrázol).
Ez az ablak Mindszenten, egy tiszaparti kisvárosban található a Bene utcában. A ma már nem működő Bagi pék malmának egyik ablaka. Lassan 40 éve, hogy erre a különös szivárványjátékra felfigyeltem és talán ez az egyik olyan gyermekkori kép, ami miatt végül fotózni kezdtem. Miután meghalt mindenki, aki miatt - és akihez - én Mindszentre mehettem, nem láttam ezt az ablakot vagy 20 éven át és meg is feledkeztem róla. De néhány éve apám visszaköltözött oda, ahonnan kamaszként elindult és én őt is, Mindszentet is újra látogatni kezdtem. És amikor megláttam ezt az ablakot, hirtelen felfogtam, hogy milyen iszonyú sok minden történt velem és a világgal az elmúlt 40 év alatt. És ez az ablak "töretlen" hűséggel megvárt. Némi szorongással fordulok be minden nyáron a Bene utcába. Rettegek, hogy nemhogy az ablak, de a ház sincs már meg. De Mindszent sok tekintetben konzerválta a múltat. A virágágyásokkal övezett széles alföldi utcák, a vályogházak nem sokat változtak. Elviselhető tempóban múlik az idő Mindszenten. Érdekességképpen egy másik jellemző ablakot is megmutatok.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

SZIVÁRVÁNY egyenesen a kéményből:))
Paloma

Névtelen írta...

Magávalragadó:)