Oldalak

2011. január 26., szerda

Egy régi kiállítás

1987 lehetett. Egy néhányszor már említett, mutatott romos házban egy német és egy olasz képzőművész kiállítást rendezett. Én a munkát végigfotóztam és persze voltam oly ostoba, hogy a negatívok nagy részét is odaadtam nekik. Mindegy. Néhány kép maradt, ez is valami. Sajnálom, hogy nem mutathatom meg nektek a sok munkát, ami emlékezetemben megmaradt. Az egyiknek a címére is emlékszem: LÉLEKHAJÓ. Gyönyörű cím és ők találták ki, holott alig tudtak pár szót magyarul. Emlékszem egy lottószelvényekből összeragasztott sátorra is. Igen megrázó volt annyi lottószelvény látványa. És nagyon jól tükrözte a szerencsejátékokba vetett remény hiábavalóságát. "Nyeremény kedden? Ne reménykeggyen!" (Perger László)
Lázadóak voltak tehát, kritikusak a társadalommal szemben. Ez a félkész munkájuk is ezt tükrözi. Nem is biztos, hogy félkész... Nekem így készen van. Fejetlenül, agyatlanul.