Oldalak

2012. november 15., csütörtök

Yashica Mat 124G teszt

Hosszú-hosszú ideje vártam egy ilyen, vagy hasonló gépre! Egészen más világ, mint a kisfilm. Nagyon ritkán dolgoztam középformátumú gépre, mivel fontos számomra a mozgékonyság, a gyors reakció. Illetve az ember egy ilyen géppel a kezében rájön, hogy nem is annyira fontos. Az első tesztképeket óvatosan olcsó Foma filmre fotóztam. Katasztrófa az a film, vagy én felejtettem el filmet hívni! Foltos, egyenetlen az emulzió, ellenségemnek sem kívánom... de, annak mégis.


Tesztet írtam, de ne várjatok tőlem műszaki paramétereket, szakmai véleményt. Az objektív teljesítményével tiztában voltam, mert még a 90-es években egy lemezborítót ilyen géppel fotóztam. Borotvaéles, kellemes mélységélesség és látószög. A zár szépen kattan, nincs szétnyúzva a gép.
Azt gondolom, hogy egy kétaknás középformátumú gép használata igencsak megtanítja az embert a témára koncentrálni. Hát még, ha hozzávesszük, hogy a tüköraknában oldalcserélt képet látunk, amitől az ember kicsit úgy érzi, mintha meghibbant volna. Legyen mondjuk két tekercs filmünk, az is csak 24 kocka, 24 lehetőség. Fix gyújtótávolságú objektív, semmi extra látószög semerre sem! Megannyi akadálynak tűnő tényező. Holott éppen ezek a korlátok engedik végre a fotóst a lényegre koncentrálni. Ha szeretsz fotózni, ne hagyj ki egy ilyen eszközt, meg fog változtatni és jó irányba.

1 megjegyzés:

Kalapos Uram írta...

nekem egy yashica 635 van már évek óta, ez volt az első normális kf gépem a lubitel után, nagyon szeretem, meg nem válnék tőle.