Oldalak

2011. november 13., vasárnap

Újabb régi cipészműhely

Pár napja gyalog jöttem haza egészen a Váci utcából. Jó napom volt. Végre bemerészkedtem a Néprajzi Múzeumba, ahol sikerült megbeszélnem, hogy a fotóimból készített hűtőmágnesek kaphatóak legyenek. A Falk Miksa utcán jövet megtorpantam egy jó ideje kiszemelt cipészműhely kirakatánál. Az alábbi képen nem én vagyok megtorpanva...





A mesterrel még nyáron megbeszéltem, hogy eljövök egyszer fotózni, amikor nem zavarok. Most is csak félve merészkedtem be, mert vendége volt és néhány kuncsaft is. De azért mégis benyitottam. És nagyon jól tettem természetesen! Igaz, azokat a fotókat nem most készítettem el, amikre büszke lehetek, de jó félóra beszélgetés megalapozta azt is, hogy a közeljövőben ezt is megtegyem. Kiderült, hogy a cipészműhely már 1936 óta üzemel és Esztergályos úr (cipészmesterhez illő név:) édesapja alapította. Láthattam korabeli fotókat is, ami nagy élmény. Most ki is találtam, hogy készítek újakat ugyanazokkal a beállásokkal. Hogy megint kicsi legyen a világ, kiderült, hogy a mester Ürömön gyerekeskedett abban a házban, amit pontosan fel tudok idézni magam előtt. Azt hiszem, minden feltétel megvan ahhoz, hogy baromi jó képeket készítsek erről a gyöngyszemről! Alant csak vázlatok, de azért sejthető, hogy mit lehet kihozni a dologból.






Amint láthatjátok, még nem tudtam eldönteni, hogy milyen tónusokat használjak. Az a gyanúm, hogy nagyrészt FF képek lesznek megint. Meglátjuk hamarosan!


Nincsenek megjegyzések: