Oldalak

2010. szeptember 7., kedd

Budai Várbazár

Hétfőn bejuthattam a volt Ifiparkba, amit nemrég kívülről fotózgattam. A látvány, ami fogadott, olyan tömény volt, hogy a most látható képeket még inkább csak vázlatnak tekinteném, bár van néhány kép, amit sokkal jobb beállítással nemigen tudok megcsinálni. Igen nagy kedvem lenne hosszasan regélni, de rengeteg dolgom van és voltam már jobban is életemben, úgyhogy most inkább szinte csak képek lesznek. Mivel viszonylag sok képet választottam ki, készítettem egy kis galériát. Ha ráklikkelsz a fotóra, bejön a galéria.


No, lett közben egy kis időm, mert hamarabb végeztem valamivel, mint az a valami énvelem. Ahogy a galériát végigfutom, elfog az az örvénylő érzés, amit a tárgyak misztikus elrendeződésének mélyebb tanulmányozása okoz nálam. Kétféle módon kerülhet egy tárgy oda, ahol látjuk: Vagy élőlény helyezte oda, vagy valami természeti erő, mint a szél, vagy egy földrengés, vagy egy lassan növekvő gyökér, mint itt az egyik kőoszlopot. Ezek a hirtelen, vagy lassú mozgások történetek egyben, titkok. Az itt omladozó, lerobbanó épületek, kőkorlátok látványára számítottam, ezért nem voltak rám akkora hatással, mint az alanti kép. 

Erre nem számítottam. Az egyik fő épület (a néhai színpad mögötti) szuterén, vagy inkább pinceszintje lakott lehetett nemrég. Az ablak előtt áll ez a vas asztalka a madáretetővel. Mindez három méterrel  a lábamtól lefelé. Döbbenetes hangulat. Legközelebb valahogy lemászok, ha belegebedek, akkor is.

7 megjegyzés:

Marvin írta...

Legalább fotón maradjon meg, ha másképp tán nem is fog. Szóval fontos most a fotós munkája, mentse ami menthető, és ahogy...

Lantos p. István írta...

Igen, ezért nagyon-nagyon nagy kár. Arabok akarták megvenni, mindenki meg akarja venni. Ezt nem szabadna odaadni. Nem szoktam politizálni, de erre bővel elég lett volna az a pénz, amikből egyesek az utóbbi években Ferrarikat és minden mást szart összevásároltak kicsi kis életük színesebbé tételének érdekében.

Marvin írta...

Én azt se bánnám, ha az arabok. Csak valaki tenné már rendbe.

Lantos p. István írta...

Hát, elvinni nem tudják, de azért az se lenne jó, ha belépőért lehetne bemenni és csak kaszinózni pl.

Lantos p. István írta...

Thank you, dear Frank!

Névtelen írta...

Nohát!

úgy látom, vannak hasonló témáink...
én kb. 1 hónapja fotóztam itt ff. filmre, 2 tekercs el is ment itt és a környéken.
aztán az őr úr arra járt, megszzólított, és kiderült, lehet bent is fotózni, engedéllyel.
lehet, megvárom a havat, és akkor, de nem biztos hogy kibírom addig, mert az őszi fények, ugye, csudaszépek.

kalapos

Lantos p. István írta...

Érdemes még ősszel. Én is visszajárok még párszor.