Oldalak

2010. január 5., kedd

Sok jó téma kis helyen is elfér


 
 
 
Már nem tudom, melyik nagy fotográfus híresült el arról, hogy élete utolsó éveiben már csak a szobájában fotózott, de szerintem több ilyen is van. Ez egy alapfeladat a fotóban. Mikroklímák feldolgozása minél több szemszögből. Nem meglepő hát, ha azt gondolom, hogy bizonyos kisebb területek fényképes bemutatása lehet egy életmű is akár. Erre alkalmas a Hunyadi tér. Régen izgat ez a környék, készítettem is már számos képet, de még nem ismernek az ott élő emberek, nem biztos, hogy örülnek, ha a képükbe kattogok. Ma megbeszéltem egy még működő szikvizessel, hogy holnap mehetek fotózni. Nem túl izgalmas a műhely, a fények sem fognak aranylóan átsütni a száz éves szódásüvegeken, de megpróbálok minden fotont rábírni, hogy még hóesésben is úgy kanyarodjanak egy belsőudvar hátsó traktusában meghúzódó helyiségbe, hogy abból legyen valami. Az egyik odavezető utcában van ez a fodrászműhely, aminek a kirakata már évekkel ezelőtt feltűnt nekem. Most csak futólag kaptam el, de oda is visszamegyek még, mert nagyon tetszik. Van benne valami bizarr, ahogy a parókát viselő babafejek közömbösen bámulnak a semmibe. A sűrű rács sajnos bekavar. De vázlatnak jó. Ha bejutok, akkor kívülről is lehet bátrabb lesifotókat készíteni. Most ilyenek vannak.

5 megjegyzés:

kata írta...

István, ez szuper! Egyrészt nagyon tetszik ez a borbélyos sorozat is, így, ahogy van. Azt mondod, bekavar a rács, én meg azt mondom, hogy ki tudtad használni: érdekes téma-kazettákra bontja a kompozíciókat. Nagyon jók. És én is mindig hitetlenkedve szoktam bámulni az ilyen babafejeket, melyek sok esetben kopott hungarocell-fejek, orruk letörve, de azért körömlakkal arcot rajzoltak nekik az ügyes fodrász-kezek... :)
A szikvizes sorozatért meg már most könyörgök: bár előre figyelmezteted a nyájas olvasót, hogy nem lesz fény, azért titkon én reménykedem a tekercselőműhely csodájának megismétlődésében.... Hajrá, nagyon jó kis terveket hozott neked ez az új év.

Unknown írta...

Mekkora itt a fejtlenség! Vagy lehet, hogy éppen a nagyfejes kérte, hogy készüljön egy ilyen fejes képsorozat fejlődésben lévő boltjáról? De ez is csak egy fejelmélet!
Most jön egy másik fejezet:
Fejethajtok mert jól a képeknek a szines. Helyes!

Tope írta...

A szín is, a rács is :)

Lajos Gombos írta...

Az egyik talán pont a magyar André Kertész. Polaroid Sx70-esei.

Szép sorozat!

Lantos p. István írta...

Igen, azt hiszem Kertészre gondoltam.