Oldalak

2010. január 8., péntek

Lekvárfőzés


A késés végigkíséri, keseríti életemet. Legkésőbb 5-6 éves koromban kellett volna elkezdenem fotózni. Így kihagytam a horrorisztikus, de mozgalmas, családias hangulatú mindszenti disznóvágásokat, kihagytam nagyszüleim, szüleim mindennapjait. Mondjuk a szüleimet nem nagyon láttam, hét végén találkoztam velük leginkább, úgyhogy ha valaki azt mondja rám, hogy neveletlen vagyok, akkor eszembe sem jut megsértődni. A régi idők hangulatát felidéző kép ez a lekvárfőzős fotó. Apai nagybátyám, a légynek sem ártani tudó, szerény képességekkel megáldott férfialak és Panni ángyom, aki beszédstílusban leginkább Pepin bácsihoz mérhető. A helyszín Baks. Egy lélegeztetőgépen lógó falucska. A szegénységnél már csak a reménytelenség nagyobb itt. Pirókámat vittük oda megmutatni néhány napra vagy 20 éve Gabival és addig maradtunk, amíg el nem űztek a legyek.

11 megjegyzés:

Rét Viki írta...

de édesek! ;)

csak nem az a bizonyos cukor és minden nélküli, 24 órán át üstben kevergetett szilvalekvár készül? nyammmmm...

Üveggyöngyjátékos írta...

Pepin ... :)

Jaj, a jó házi lekvárra én is rákívántam!

Lantos p. István írta...

Viki: a szilvalekvár az nudli a sárgabaracklekvárhoz képest! És ez az üst tele volt vele. És menni a Bagipékhez háromkilós cipóért. Tudod, olyanért, aminek örökmosoly volt vágva a búbjára... Jaaaaaaaaaaaj :)

Rét Viki írta...

na ez már felér egy kínzással!!

Egyébként kedvenc szerzőm így vélekedik a kérdésről:

„Az ízhatás chiaroscurójában a meggylekvár a legjobb; a málnalekvárban a legfinomabbak azok a határozott, de ellentétes ízek, amelyek olyan kellemesen hátramaradnak a nyelvünkön kóstolás után; ám a legteljesebb, legelragadóbb édes tökéletesség biztosan a sárgabaracklekvár és semmi más!”

(Lewis Carroll: Sylvie és Bruno, 2. kötet, 10. fejezet.)

Lantos p. István írta...

Nem véletelen hát, hogy Carroll jó fotós volt!

Rét Viki írta...

Apropó: ezt a képet láttad?!

http://www.pm.hu/index.php?sect=konyv&alsect=cikk&id=1423

Úgy felháborodtam, írtam is nekik, hogy vegyék le, nem létezik ilyen kép, ez rosszindulatú fotosop, de nem vették le sajna... Pedig elküldtem nekik mind a két eredeti képet, egyiken egyedül Carroll, másikon egyedül Alice Liddell

http://www.jabberwocky.com/carroll/pics/carroll.jpg

és

http://thames.me.uk/s01550_files/image020.jpg

Lantos p. István írta...

Hoppá!

Kék Paripa írta...

Én mindenesetre ihletet kaptam, éjjel megnéztem a Pepint újra, és posztot is írtam róla.

Köszönöm a sugallatot :)

teverina írta...

Tegnap pont így néztem ki, amikor megfőztem az idei első adag narancslekvárt! :-)

kata írta...

... "és addig maradtunk, amíg el nem űztek a legyek"..., illetve addig, amíg Panni ángyod elő nem halászta a lekvárból a bitófát....

Lantos p. István írta...

:))))))) Ez a bitófa nagyon jó hasonlat!