Oldalak

2009. július 15., szerda

Dash Snow

Meghalt 27 évesen. Egy tőlem teljesen idegen életformát űző zseniális fotós volt. Polaroiddal fotózott, benyomva és felrúgva minden szabályt. Illetve mégsem minden szabályt. Fotózta, ahogy és amit élt. Szembe rohant az élettel, mint a legenda szerint Latinovits a vonattal. Képein nincs teljesen fehér és teljesen fekete. Dash fotóin MINDENHOL VAN VALAMI. Ő ezt érte el azzal a sokat vitatott tannal, hogy ne égjen ki, vagy ne bukjon be egy kép tónusa.
27 év. Kiráz a hideg. Mennyi energia veszett el egy pillanat alatt egy baromság, egy játék miatt. Belegondolok, hogy én mit csináltam 27 évesen. 27 éves voltam, amikor megszületett Piróka. Akkoriban Szentendrén volt egy kis asztalom a Mozi előtt. Onnan hívtam a Margit kórházban Gabit, hogy: Na mi a helyzet? Kislány - mondta halkan, nyugodtan. Felpattantam az orosz (de Peugeot anyagból épített) versenybringámra és tűz haza Bákásmegyerre, hogy onnan rohanjak a kórházba. Út közben lehagytam néhány hivatásos versenyzőt, akik edzőtempóban tekertek (halk kuncogással reagáltak igyekezetemre). Negyedúton rájöttem, hogy az árusító pulton hagytam a kulcsomat. Tűz vissza. Aztán dupla tempóban rohanás megint hazafelé. Valahol a végefelé megint utolértem a versenyzőket, füttyögtem, csattogtattam a féket, hogy menjenek már a picsába az útról, mert rohanok! Hátranéztek és őszinte döbbenettel bámultak rám, aztán teljes erőből elkezdtek tempózni. És az nekem akkor LASSÚ volt! És füttyögtem és mindent csináltam és végül zavartan röhögve félrehúzódtak. És nekem ez a történet akkor fel sem tűnt. Pár héttel rá kiderült, hogy mellhártyagyulladást harcoltam ki magamnak, de nyertem. A kórházban meg sírtam kicsit, mert azt is tudok. És most Piróka 21 éves kis csoda, Julika 17 éves kis csoda és Emmácska 2 éves kis csoda. És ezt a faszkalapot ez a dolog nem érdekelte, – egy két éves kislánya volt – csak a heroin. Jó fotós, jó hulla.

A képen egy pinceablakban talált papírhajó látható, csakhogy lássátok, milyen az, amikor valami nincs a helyén. Jópofa, szokatlan, de akkor sem odavaló. Dashtól nem teszek fel képet, keressetek rá és merüljetek el a művészetében. Érdemes.

Nincsenek megjegyzések: