Oldalak

2009. június 28., vasárnap

Klauzál utca










A Klauzál utca az egyik kedvenc utcám. Meg persze a Klauzál tér, ahol még mindig működik a Kádár kifőzde, ahol 15-20 éve nem ismerték a borravaló fogalmát. Illetve egy kötényzsebbe pottyantott tízforintos még belefért a dologba. A kaja pedig kiadós, olcsó és finom. Éhes voltam, de nem mentem be, mert kevés szabadidőmet fotózással akartam eltölteni. De talán attól is féltem, hogy már nem olyan a hely, mint régen. Ki kell próbálni.
A Klauzál utca 15. műemlék Egyetlen lakó tartja a frontot állítólag, a többit már sikerült kiköltöztetni. Kíváncsi vagyok (ill. kíváncsi a franc, tudom előre), hogy mi lesz ennek az épületnek a sorsa? A lerobbant homlokzat, szakadt udvar nekem megszokott látvány. Sok más épület is lehetne még műemlék. Közelítve a körúthoz található a Gyűjtők boltja, ahová eredetileg igyekeztem. Ott csak pár kattintás, annál több beszélgetés a tulajjal és a betoppant vevők egyikével. A "KICSI A VILÁG" effektus persze megvolt és a hely hangulata is ritka. Máj úr névjegykártyája írógép papírra nyomtatott brutálronda zagyvalék. Gyönyörű! Ez az ember megállította az időt!
Visszafelé még egy különleges tüzijáték részese is lehettem, amit le is fotóztam néhány turistával egyetemben. Milyen jó, hogy még mindig tudom úgy nbézni ezt a várost, mint egy turista! És közben az az előnyöm megvan, hogy beszélem a nyelvet és tudom, hogy hol van a legjobb pék, fagyizó, ügyeletes gyógyszertár.

Nincsenek megjegyzések: